Two EDST researchers are leading a global partnership that will examine strategies and best practices in education

Dr. Gerald Fallon, Assistant Professor and Dr. André Mazawi, Professor, are part of the international project to develop institutional relationships and collaboration in education.

The University of British Columbia and the “Fondation Paul Gérin-Lajoie” signed a memorandum of understanding (MOU) on September 14, 2012.

The global objective of the partnership is to develop institutional relationships and collaborations in the education, in order to stimulate a reflection process aimed at identifying strategies to respond to multiple challenges in the field of education throughout the world. The project will also work to exchange good practices and undertake collaborative research and development projects.

A leading project has been initiated in Haiti, within the framework of the “Voluntary Cooperation Project” (VCP Haiti), which will allow the creation of a list and a critical analysis of all the pedagogical and educational politics, programs, and resources established in fundamental education, within the confines of the numerous initiatives in education in Haiti (both governmental and non-governmental). This will then be shared with the Haitian Ministry of National Education, helping it to improve the quality of education and strengthening the governance and coordination of the system.

This research project is being undertaken by Dr. Gerald Fallon and Dr. André Mazawi from the Department of Educational Studies in the Faculty of Education at UBC.

La Fondation Paul Gérin-Lajoie et l’Université de la Colombie-Britannique ont signé le 14 septembre 2012 un partenariat pédagogique dans le but de valoriser leurs activités réciproques dans les domaines éducatifs.

L’entente, d’une durée de 5 ans, vise à développer la coopération académique et de recherche entre les deux institutions afin de stimuler une réflexion novatrice sur les défis en développement dans le secteur de l’éducation, favoriser des interventions de qualité dans les pays ciblés et unir les ressources et compétences de ces institutions pour la mise en œuvre conjointe de projets.

Un premier projet de collaboration est d’ailleurs entamé en Haïti, dans le cadre du Programme de Coopérants Volontaires (PCV), qui permettra de développer un répertoire et une analyse critiques des ressources pédagogiques et didactiques créés en éducation fondamentale dans le cadre des nombreuses initiatives dans le domaine de l’éducation en Haïti ensuite diffusé à l’ensemble des acteurs scolaires, dont le ministre de l’éducation haïtien.